Veelgestelde vragen
Bezorging
Voor de verzending van pakketten werken wij samen met PostNL.
Alle bestellingen die voor 22:30 uur zijn geplaatst zullen de volgende dag door PostNL geleverd worden. PostNL bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag tot 21:30 uur.
Artikelen die direct op voorraad zijn, heb je meestal de volgende dag in huis. Artikelen die niet op voorraad liggen, zijn iets langer onderweg.
Heb je een afleveradres buiten Nederland of België? Neem dan contact met ons op via info@dutchcell.nl voor de exacte levertijden.
PostNL bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag tot 21:30 uur. Met de Track & Trace code volgt u online snel en eenvoudig het pakket tot aan uw deur. Zo weet u altijd waar het pakket zich bevindt en hoe laat het wordt geleverd.
Mocht u tijdens de reguliere bezorgtijden gehinderd zijn dan zijn er nog aantal andere bezorgopties mogelijk.
- Dezelfde dag bezorgd
- Avondbezorging
- Ophalen bij een PostNL locatie
- Zondagbezorging
- Op afspraak bezorgd
- Spoedbezorging
Levering
Alle bestellingen die voor 22:30 uur zijn geplaatst zullen de volgende dag door PostNL geleverd worden. Voor het ontvangen van een pakket is een handtekening nodig.
Ja dat is mogelijk. Neem in dit geval even contact met ons op via info@dutchell.nl
Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Zo kun jij precies zien wanneer de postbezorger langskomt. Daarnaast is het ook een verzendbewijs. Als er iets misgaat, kunnen we het met de Track & Trace code achterhalen.
Je bent sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.
Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.
Als je meer dan 60 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice.
En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.
Retourneren
Retourvoorwaarden voor producten besteld bij Dutchcell
1. Retourtermijn: U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Het product dient in originele staat, ongebruikt en indien mogelijk in de originele verpakking te worden geretourneerd.
2. Beschadigde of defecte producten: Mocht een product defect of beschadigd aankomen, neem dan binnen 48 uur contact op met onze klantenservice voor een passende oplossing.
3. Verzendkosten: De kosten voor het retourneren van het product zijn voor rekening van de klant, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is.
4. Terugbetaling: Na ontvangst en controle van het geretourneerde product, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten van de initiële bestelling, binnen 14 dagen terugbetaald.
5. Uitzonderingen: Producten die op maat zijn gemaakt of gepersonaliseerd, kunnen niet geretourneerd worden.
6. Simlockvrij en Zoek mijn iPhone: Zorg ervoor dat alle retourzendingen van iPhones **simlockvrij** zijn en dat "Zoek mijn iPhone" is uitgeschakeld voordat u het product retourneert.
7. Retournummer en Factuur: Gebruik altijd uw bestelnummer als retournummer. Stuur ook een kopie van uw factuur mee met de retourzending.
8. Hoe te retourneren: Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice via info@dutchcell.nl of bel ons op 010 303 888 0 voor retourinstructies en een retournummer.
Retouradres:
Dutchcell
Kuiperstraat 39B
3131CH, Vlaardingen
Dutchcell behoudt zich het recht voor om retourzendingen te weigeren die niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden.
Wij verzoeken je contact met ons op te nemen via info@dutchcell.nl
Vermeld daarbij je naam en bestelnummer.
Wij ontvangen de producten, inclusief verpakking, graag in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retour. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.
Tips:
- Stuur het pakket altijd aangetekend terug!
- Bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen krijg je een bevestiging. Je ontvangt het door jouw betaalde bedrag binnen 7 dagen na de herroepingsmelding terug op dezelfde rekening.
Stuur je pakket op naar:
Kuiperstraat 39 B
3131 CH Vlaardingen
Nederland
Natuurlijk! Stuur een mailtje naar info@dutchcell.nl en het wordt geregeld.
Da’s heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen
Creditcard: binnen 5 werkdagen
Paypal: binnen 5 werkdagen
Inruilen
Alle iPhones vanaf iPhone 7 en nieuwer! Dus géén iPhones: 4- 5- 6 en SE!
Het inruilen of verkopen van je iPhone aan Dutchcell is een verstandige keuze omdat:
✓ Je ontvangt een realistisch prijsvoorstel
✓ Altijd een Hogere Tegoed bon dan de waarde van je device!
✓ Professionele controle door onze robots en technici
✓ Volledig risicovrij: alle gegevens op de iPhone worden gewist (datawipe)
✓ Verstuur gratis je oude iPhone naar ons toe
✓ Geen gedoe, geen mensen aan de deur
✓ Keuze uit ‘Uitbetaling via bank’ of ‘Dutchcell Tegoed’
✓ Kosteloos annuleren en retourneren indien je ons prijsvoorstel niet accepteert.
Het inruilen/verkopen van jouw toestel aan Dutchcell gaat eenvoudig via de onderstaande 4 stappen:
1.Stuur een e-mail naar info@dutchcell.nl
Heb je besloten om je oude iPhone te verkopen aan Dutchcell? Stuur ons een e-mail met je:
- Naam
- Model iPhone
- Foto van de voor-, achter- en zijkanten
Zo kunnen wij de cosmetische conditie van je toestel beoordelen. Je ontvangt binnen 48 uur een e-mail van ons terug.
2. Prijsvoorstel
Op basis van de ingevulde formulier en de foto’s proberen wij een zo goed mogelijke schatting van de waarde van je telefoon te maken. Je krijgt een voorlopige prijsvoorstel als reactie per e-mail.
Let op! Dit is slechts een schatting en gebaseerd op de door je verstrekte specificaties. Zodra wij het toestel ontvangen zal het uitgebreid getest worden en pas dan kan er een definitieve prijsvoorstel opgemaakt worden. Dit kan lager maar ook hoger uitvallen dan het voorlopige prijsvoorstel. Wel zo eerlijk!
3. Stuur je device op
Je bent enthousiast over de voorlopige prijsvoorstel en besluit je toestel naar ons toe sturen. Verpak het device zo stevig mogelijk, zodat deze onderweg niet kan beschadigen en stuur het op naar het adres in de e-mail.
Wanneer we je iPhone ontvangen hebben ontvang je direct een ontvangstbevestiging. Vervolgens wordt het device zowel technisch als cosmetisch gecontroleerd. Wanneer de opgegeven specificaties overeenkomen met het ontvangen device ontvang je vrijwel direct daarna het definitieve prijsvoorstel (de definitieve- en voorlopige prijsvoorstel zullen niet van elkaar afwijken indien je opgegeven specificaties overeenkomen met de specificaties van het ontvangen device).
4. Uitbetaling of tegoed bon
Ga je akkoord met het definitieve prijsvoorstel? Dan zullen we het GELD direct na je akkoordbevestiging overmaken naar de door jou opgegeven rekeningnummer of je krijgt een hogere Dutchcell Tegoed Bon. Ben je het niet eens met ons definitieve prijsvoorstel? Dan kun je deze kosteloos annuleren en zal het toestel kosteloos naar je retour verzonden.
Wanneer je toestel bij ons aankomt wordt deze door onze technici gecontroleerd op meer dan 50 punten. Door deze controle kunnen we exact bepalen in welke conditie het toestel verkeert. Vervolgens ontvang je een realistisch prijsvoorstel.
Garantie
Op alle producten van Dutchcell heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.
Kwaliteitscheck
Alle toestellen van Dutchcell krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished devices en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je (naast bovengenoemde wettelijke garantie) bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.
Op accessoires & opladers geldt een garantie van 12 maanden.
Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Repair Service. Neem contact met ons op, wij zullen je helpen met het desbetreffende probleem.
Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd.
Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet het device op de juiste manier gebruikt worden. Wanneer het device dan binnen de garantietermijn defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie.
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:
- Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
- WiFi en problemen met netwerkverbinding;
- Problemen met het moederbord;
- Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
- Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit
- Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).
De accu’s in alle iPhones van Dutchcell hebben een minimale capaciteit van 85%. Indien je meent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. Mocht dit niet het geval zijn, maar je wilt de accu alsnog vervangen hebben is dit uiteraard ook mogelijk (tegen betaling).
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Dutchcell.
Onderstaande punten vallen buiten de extra garantie van 24 maanden:
- Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade)
- Gebogen toestellen
- Gebroken simkaartlezer
- De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
- De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS of XR
- Gebroken cameralens
- Beschadigde of vieze laadconnector
Let op:
- Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) / iPhone X / iPhone XS / iPhone XR toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie.
- Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven.
Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij Dutchcell heb je (naast de wettelijke garantie) standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen gebruikers-, val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.
Wanneer je problemen ervaart met een device binnen de garantietermijn, kun je deze aan ons retour zenden door ons een e-mail te sturen naar info@dutchcell.nl. Om er zeker van te zijn dat het defect onder de garantie valt, kun je het beste voor verzending contact met ons opnemen.
Let op: Wanneer je een device naar ons retour stuurt ter reparatie en er blijkt bij ons geen defect aan te zitten, zullen wij onderzoekskosten in rekening moeten brengen. Deze onderzoekskosten bedragen €29,95 inclusief BTW en zullen moeten worden voldaan alvorens wij het device weer naar jou kunnen retourneren.
Wanneer je het toestel naar ons terugstuurt voor reparatie, dient deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is aan te raden om een back-up van de gegevens en bestanden op uw device te maken voordat je deze terug zet naar de fabrieksinstellingen. Wanneer terugzetten naar fabrieksinstellingen niet mogelijk is, moet de toegangscode vermeld worden.
Dutchcell is niet verantwoordelijk voor eventuele verloren gegevens of bestanden. Dutchcell werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen 24 uur na ontvangst van een device deze te repareren en te retourneren. Betreft het defect een moederbordprobleem? Dan kan een reparatie langer duren vanwege de complexiteit.
Staat je vraag er niet tussen?
Als we jouw vraag nog niet hebben beantwoord, vragen we je contact met ons op te nemen. We zullen zo snel mogelijk bij je terugkomen!